Baix Camp
Mapa web   |   Contacte

L'Oficina de Consum ha gestionat 188 consultes durant l'estat d'alarma

IMATGES RELACIONADES
Imatge d'arxiu
Imatge d'arxiu

4 de maig de 2020


Des de la declaració de l'estat d'alarma per la pandèmia, l'Oficina de Consum de Reus i Baix Camp ha atès 188 consultes, 95 de les quals han estat relacionades amb la COVID-19. La major part, 57, han tractat sobre temes de viatges: 36 sobre transport aeri, 8 sobre hotels, 7 sobre viatges combinats, 4 sobre transport marítim i 2 sobre agències de viatges. El segon sector més consultat ha estat l'ensenyament, on l'Oficina ha rebut 17 consultes, i per últim el sector de gimnasos amb un total de 3. Pel que fa al més d'abril, la comparativa en la mitjana mensual de consultes rebudes respecte de l'any passat mostra un increment del 41%, on la mitjana era de 105 mensuals i aquest més d'abril l'Oficina ha rebut 148 consultes.


Per poder realitzar consultes o reclamacions durant l'estat d'alarma, l'Oficina de Consum ofereix els següents horaris i mitjans:

  • Atenció telefònica: dilluns, dimecres i dijous de 9h a 12h a través del telèfon 977 327 100.
  • Atenció per correu electrònic: de dilluns a divendres, consum@baixcamp.cat
  • Atenció presencial: queda suspesa fins que finalitzi l'estat d'alarma pel coronavirus SARS-CoV-2 (COVID-19).

Des de l'Oficina de Consum de Reus i Baix Camp, el Consell Comarcal ha col•laborat amb TV Vandellòs per difondre recomanacions pel que fa als drets dels consumidors durant l'estat d'alarma, una informació actualitzada que el Consell va publicar al seu dia en aquest enllaç per donar a conèixer la normativa en matèria de consum exposada al Reial Decret aprovat el 31 de març pel Govern espanyol.


En aquest sentit, la responsable de l'Oficina de Consum, Natàlia Vergés-Tapiró Durà, ha informat al mitjà de comunicació sobre diverses mesures del decret, concretament les que regulen els serveis contractats no prestats per la situació d'emergència, en funció del tipus de producte o d'entitat, com ara un bitllet de transport, un espectacle, un esdeveniment. En aquests casos, Vergés explica que “la persona consumidora té dret a reclamar el retorn dels imports o bé pactar amb l'empresa una solució alternativa, ja sigui un canvi de dates, un val, etcètera”. En cas de no arribar a un acord amb l'empresa o no rebre cap resposta, la ciutadania del Baix Camp pot adreçar-se a l'Oficina de Consum de Reus i Baix Camp.


Per la seva part, l'Agència Catalana del Consum recomana que “tot i tenir el dret a recuperar els diners pel serveis no prestats, tinguem en compte que aquesta situació afecta també a moltes empreses que en aquests moments de crisi estan patint una manca de liquiditat. En aquests casos, la nostra solidaritat com a consumidors pot consistir a acceptar alternatives raonables, com ara la prestació del servei amb posterioritat o bé l'oferiment de descomptes futurs, en lloc de la devolució dels diners”.


La normativa complerta i actualitzada sobre les condicions de les relacions comercials afectades es troba a la pàgina web del Consell Comarcal del Baix Camp, que podeu trobar en aquest enllaç.





© Consell Comarcal del Baix Camp| Dr. Ferran 8 | 43202 Reus | Tel. 977 327 155 | Fax 977 321 773