Baix Camp
Mapa web   |   Contacte

Consells per la contractació de transport aeri

IMATGES RELACIONADES
Imatge d'arxiu. Transport aeri
Imatge d'arxiu. Transport aeri

Consell Comarcal del Baix Camp
Consell Comarcal del Baix Camp

Agència Catalana del Consum
Agència Catalana del Consum

13 d'agost de 2019


Ara que s'acosten les vacances d'estiu, el Consell Comarcal del Baix Camp i l'Agència Catalana de Consum recorden a les persones consumidores els seus drets quan han de contractar transport aeri. Així, cal tenir en compte que:

 

•    El preu dels bitllets d'avió és lliure i les companyies el fixen segons criteris comercials, però sempre han d'informar de ''import total i tancat (amb impostos, taxes, etc.).

•    Informeu-vos de les condicions de la tarifa que contracteu (impossibilitat de fer canvis o de cancel·lar el bitllet, etc.).

•    Pareu atenció als serveis addicionals que poden fer incrementar el preu final (assegurances, opció de triar el seient...). Aquestes opcions que impliquen despeses addicionals no poden estar premarcades en cap cas.

•    Comproveu si el preu del bitllet inclou l'equipatge per facturar i amb quin límit de pes, o si s'ha de pagar a part.

•    Si voleu facturar objectes de valor (joies, per exemple), informeu-vos si la companyia ofereix la possibilitat de fer una declaració de valor d'aquests articles i amb quines condicions.

•    Reviseu les dades del bitllet. Un simple error us pot fer perdre el viatge.

•    Està prohibit cobrar per l'emissió del bitllet.

•    Informeu-vos de la documentació d'identitat que necessitareu per viatjar (DNI, passaport, visat...).

•    Pareu atenció als productes que està prohibit dur en l'equipatge.

•    Arribeu a l'aeroport amb temps de sobres per passar els controls. Evitareu sorpreses desagradables.

•    Si no teniu la targeta d'embarcament, tan aviat com arribeu a l'aeroport dirigiu-vos als taulells de facturació perquè us la lliurin.

 

En cas de disconformitat amb algun aspecte de la contractació del bitllet, demaneu el full oficial de reclamació a l'empresa o contacteu-hi per un mitjà que en deixi constància (formulari web, telèfon amb número d'incidència, etc.). Si en el termini de 30 dies no heu obtingut resposta, o bé la resposta no és satisfactòria, contacteu amb l'Oficina de Consum del Baix Camp.

  

Trobareu més informació pel que fa al transport aeri a la pàgina del departament de Consum de la Generalitat de Catalunya.

 

 



© Consell Comarcal del Baix Camp| Dr. Ferran 8 | 43202 Reus | Tel. 977 327 155 | Fax 977 321 773