Baix Camp
Mapa web   |   Contacte

L'Oficina d'Atenció al Consumidor del Consell Comarcal del Baix Camp incrementa durant el 2010 en un 31% les rclamacions rebudes

IMATGES RELACIONADES
Una de les joguines aquàtiques retirades per incomplir la normativa d'etiquetatge i seguretat
Una de les joguines aquàtiques retirades per incomplir la normativa d'etiquetatge i seguretat

31 de gener de 2011


 

L'Oficina d'Atenció al Consumidor (OCIC) del Consell Comarcal del Baix Camp ha rebut durant l'any 2010 un total de 1.043 reclamacions, un 31% més que l'any 2009.

 

De la mateixa manera, també s'han incrementat les queixes tramitades, 59 durant l'any 2010 i 37 durant 2009, i s'han rebut 88 denúncies.

 

Des de l'oficina del Consell Comarcal del Baix Camp es tramiten tant les reclamacions presentades directament pels consumidors, com les que envien les oficines municipals de Reus i Cambrils d'atenció al consumidor (OMIC) per tal que es faci la mediació o l'arbitratge entre el consumidor i l'empresa.

 

Pel que fa als sectors més reclamats, el de telefonia continua al capdavant, representant un 36% del total tramitat i el segueix el transport aeri i internet amb un 7%, llum amb un 6%, i agències de viatges amb un 5%.

 

Referent a les actuacions realitzades en matèria d'arbitratge, durant el 2010 s'han dictat un total de 105 laudes. Cal recordar que l'arbitratge és un sistema gratuït i que els laudes són vinculants i tenen el mateix efecte que una sentència judicial.

 

Del 105 laudes dictats, 83 han estat estimats o estimats en part, és a dir, s'ha donat la raó al consumidor o s'ha donat part de raó al consumidor i part a l'empresa. En 21 laudes s'ha donat la raó a l'empresa i 1 ha estat interlocutori. Per sectors, el 56% dels laudes han estat per temes de telefonia.

 

Altres actuacions realitzades per l'OCIC s'han centrat en inspeccions als establiments comercials. S'han realitzat 260 actuacions en establiments i empreses de la comarca i s'han retirat de la venda 291 productes que no compleixen amb la normativa vigent. En relació a les inspeccions s'han dut a terme les actuacions següents: rebaixes d'hivern; rebaixes d'estiu; control sistemàtic de productes alimentaris; control sistemàtic de productes industrials; condicions de tècniques de venda; informació facilitada al consumidor relativa al consum combustible i emissions dels turismes nous que es posin a la venda o s'ofereixin en arrendament financer a Catalunya; recerca de productes insegurs i alertats i denúncies interposades pels consumidors.

 

Per últim, també s'han realitzat activitats formatives sobre consells de consum en general a entitats de Prades, la Selva del Camp, Riudecanyes, Riudecols i Cambrils i dos tallers al servei d'inserció laboral de persones amb discapacitat del Consell Comarcal del Baix Camp. En total s'ha format a 302 persones.

 



© Consell Comarcal del Baix Camp| Dr. Ferran 8 | 43202 Reus | Tel. 977 327 155 | Fax 977 321 773