Baix Camp
Mapa web   |   Contacte

El Consell Comarcal del Baix Camp i l'Agència Catalana de Consum expliquen el nou Codi de Consum als empresaris de la comarca

IMATGES RELACIONADES
El president del Consell Comarcal, Joaquim Calatayud, amb el delelgat del Govern, Quim Nin, el director de l'Agència de Consum de Catalunya, Alfons Conesa, el director dels serveis d'Empresa i Ocupació, Baptista Capell, abans de començar la reunió
El president del Consell Comarcal, Joaquim Calatayud, amb el delelgat del Govern, Quim Nin, el director de l'Agència de Consum de Catalunya, Alfons Conesa, el director dels serveis d'Empresa i Ocupació, Baptista Capell, abans de començar la reunió

12 de juliol de 2011


Dimarts 12 de juliol, el director de l'Agència de Consum de Catalunya (ACC), Alfons Conesa, s'ha reunit amb empresaris i comerciants del Baix Camp per donar-los a conèixer el nou Codi de Consum de Catalunya, que entrarà plenament en vigor el proper 23 de juliol. Aquesta trobada ha tingut lloc a la Cambra de Comerç de Reus, en un acte convocat per l'ACC en col·laboració amb el Consell Comarcal del Baix Camp i la mateixa Cambra.


Prèviament a la trobada a la Cambra, Conesa s'ha reunit amb el president del Consell Comarcal del Baix Camp, Joaquim Calatayud, en la primera visita oficial que rep el nou president de l'ens comarcal. A la trobada també han assistit el delegat del Govern, Quim Nin; el director dels Serveis Territorials d'Empresa i Ocupació, Baptista Capell, i del subdirector de l'Agència Catalana de Consum.


El Codi de Consum de Catalunya amplia, actualitza i millora els drets de les persones consumidores al nostre país i el dota, en l'àmbit del consum, d'un marc jurídic complet que vol esdevenir model de referència en molts sectors de l'activitat econòmica.


Entre les nombroses novetats que incorpora el Codi de Consum de Catalunya cal esmentar les següents:


•    Es defineix el concepte de consum responsable que esdevé, al mateix temps, un principi informador del dret del consum.

•    Tota la ciutadania té garantit un accés més fàcil i proper als serveis públics de consum atès que n'hi ha d'haver, com a mínim, un a cada comarca.

•    Les empreses prestadores de serveis bàsics, com ara les de subministraments, transports, assistencials, sanitàries... han d'oferir a les persones consumidores una adreça física a Catalunya en la qual puguin formular les seves queixes i reclamacions.

•    Els telèfons d'atenció d'incidències i reclamacions en els serveis bàsics han d'ésser de franc.

•    Tot els serveis que presti un empresari o empresària han de tenir una garantia mínima de sis mesos.

•    Les empreses han d'adoptar els mecanismes adients per garantir el retorn de quantitats que rebin per avançat de les persones consumidores en l'adquisició d'un bé o en la contractació d'un servei.




© Consell Comarcal del Baix Camp| Dr. Ferran 8 | 43202 Reus | Tel. 977 327 155 | Fax 977 321 773