Baix Camp
Mapa web   |   Contacte

Avís als passatgers afectats per les cancel·lacions de vols com a conseqüència d'un núvol de cendres produït per una erupció volcànica a Islàndia

IMATGES RELACIONADES
L'Oficina del Consumidor del Consell Comarcal del Baix Camp atendrà les reclamacions dels consumidors per les cancel·lacions de vols arrel de l'erupció del volcà a Islàndia
L'Oficina del Consumidor del Consell Comarcal del Baix Camp atendrà les reclamacions dels consumidors per les cancel·lacions de vols arrel de l'erupció del volcà a Islàndia

20 d'abril de 2010


 

El Consell Comarcal del Baix Camp i l'Agència Catalana del Consum recomanen a les persones usuàries afectades per les cancel•lacions de vols com a conseqüència d'un núvol de cendres produït per una erupció volcànica a Islàndia, que contactin amb:

- La seva companyia aèria i s'informin

- La seva agència de viatges si el seu vol forma part d'un viatge combinat.

Tingueu en compte que concorren circumstàncies extraordinàries que no es podrien haver evitat fins i tot si s'haguessin pres totes les mesures raonables. Per tant, en aquest cas, els passatgers afectats NO tenen dret a rebre una compensació econòmica addicional. No obstant això, recordem que SÍ tenen els drets següents:

1) Dret a escollir entre la devolució de l'import del bitllet o un mitjà de transport alternatiu.

2) Dret d'assistència: rebre gratuïtament menjar i beguda suficients en funció dels temps que calgui esperar la sortida del vol alternatiu ofert, allotjament en un hotel quan calgui (inclosos els desplaçaments), així com mitjans de comunicació (2 trucades telefòniques, tèlex o missatges de fax o correus electrònics).

3) Dret d'informació: la companyia aèria que cancel•li el vol ha de proporcionar a cadascun dels passatgers afectats la informació sobre com evoluciona la situació, així com un imprès on s'indiquin les normes en matèria de compensació i assistència. Es proporcionaran per escrit les dades de contacte de l'organisme nacional responsable del compliment del Reglament.

Us recomanem que conserveu tota la documentació del vol (reserva, bitllet, targeta d'embarcament, contracte i publicitat).

 

Atenció: si el vostre vol té connexió amb una altra companyia aèria, contacteu amb aquesta segona companyia aèria perquè tingui en compte la circumstància extraordinària que us impedeix volar i arribar a l'hora per tal que no perdeu el dret a la devolució de l'import del vol amb el que havíeu d'enllaçar.

 

Si no es respecten els vostres drets, comuniqueu els fets a la companyia aèria demanant els fulls oficials de reclamació/denúncia a fi de deixar constància escrita. Aquesta reclamació la podeu tramitar a través de l'Oficina de Consum del Consell Comarcal del Baix Camp (Dr. Ferran, 8 • 43202 Reus • Tel. 977 327 155 • Fax 977 321 773 - consum@baixcamp.cat • www.baixcamp.cat/consum )

 

Per a més informació sobre la situació dels aeroports podeu trucar a:

Aena a través dels telèfons 902 404 704 i (+34) 91 321 10 00.

 



© Consell Comarcal del Baix Camp| Dr. Ferran 8 | 43202 Reus | Tel. 977 327 155 | Fax 977 321 773