Baix Camp
Mapa web   |   Contacte

Els subministraments bàsics i les telecomunicacions en el top 10 de les reclamacions a Consum

IMATGES RELACIONADES
Les empreses de telefonia i subministraments bàsics continuen liderant les reclamacions de la Oficina de Consum del Baix Camp
Les empreses de telefonia i subministraments bàsics continuen liderant les reclamacions de la Oficina de Consum del Baix Camp

31 de gener de 2017


L'Oficina de Consum del Baix Camp ha fet balanç dels serveis del 2016, comptabilitzant un total de 2.014 tramitacions realitzades, que suposen un 2,2% més que en el 2015 (amb 1.970 tramitacions).


Aquest nombre total de tramitacions inclou les consultes genèriques formulades, les queixes presentades pels consumidors, les denúncies interposades i les reclamacions efectuades a l'Oficina de Consum del Baix Camp.

  • Consultes resoltes: s'han tramitat un total de 1.382 consultes de sol·licituds d'informació general sobre el servei.
  • Queixes: s'han recollit 43 queixes de consumidors de la comarca.
  • Denúncies: s'han interposat 16 denúncies relacionades amb consum.
  • Reclamacions: s'han efectuat un total de 573 reclamacions, de les quals 317 corresponen a consumidors empadronats a Reus.

De les 573 reclamacions presentades a l'Oficina de Consum, el sector de les telecomunicacions, en concret, les empreses de telefonia, continuen liderant el rànquing amb un 28,27%.


Els motius pels quals es presenten aquestes reclamacions tenen a veure amb l'incompliment dels contractes en termes de facturació, problemes per efectuar la baixa dels serveis, desacords en la tarifació addicional i els serveis premium i les suplantacions d'identitat alhora de contractar el servei.


Cal destacar, que aquestes últimes reclamacions de suplantació d'identitat ja es van donar durant el 2015 i són causades per la facilitat amb què les companyies telefòniques indiquen les dades personals en el moment de realitzar el contracte de veu i sense demanar una justificació amb la correcta identificació del client.


L'altre sector que es manté en el top 10 de les reclamacions de consum, amb un 14,6%, són els subministraments bàsics d'aigua, llum i gas. Els consumidors es queixen de la falta de correlació entre les lectures estimades i les reals i els problemes en la gestió de la facturació, que inclouen pràctiques agressives, facturació desproporcionada i criteris deslleials de contractació.


Per a més informació sobre els serveis que ofereix l'Oficina de Consum Comarcal, podeu accedir al seu espai web.




© Consell Comarcal del Baix Camp| Dr. Ferran 8 | 43202 Reus | Tel. 977 327 155 | Fax 977 321 773