Baix Camp
Mapa web   |   Contacte

Recomanacions a l'hora de contractar allotjaments turístics

IMATGES RELACIONADES
Allotjament turístic
Allotjament turístic

7 d'agost de 2018


Ara que s'acosten les vacances d'estiu, el Consell Comarcal del Baix Camp i l'Agència Catalana de Consum recorden a les persones consumidores els seus drets quan han de contractar allotjaments turístics. Així, cal tenir en compte que:

 

•    En la seva publicitat, els allotjaments turístics han d'informar del nom, el grup i la categoria a què pertanyen (hotel, càmping, turisme rural, apartaments turístics o habitatges d'ús turístic), així com de tots els serveis propis de la categoria que no estiguin inclosos en el preu de l'allotjament.

 

•    Abans de confirmar la reserva, us han d'informar de les condicions de cancel·lació. A Catalunya, si cancel·leu la reserva dins dels 10 dies anteriors a la data d'arribada, se us pot aplicar una penalització del 25%, 30% o 50% en funció dels dies de l'estada. Si viatgeu fora del territori català, tingueu present que aquestes condicions poden variar.

 

•    Si l'establiment no us confirma la reserva en un termini de 24 hores, s'entén que no ha estat acceptada. Si és el cas, contacteu amb l'allotjament per esbrinar quin és l'estat de la vostra petició.

 

•    En cas de sol·licitar l'avançament d'una paga i senyal de la reserva, disposen d'un termini de 48 hores des de la confirmació de la reserva per cobrar-la i garantir el nombre de dies que estiguin coberts.

 

•    En cas de realitzar la reserva a través d'una plataforma digital que faci d'intermediària, seguiu les instruccions que garanteixin un pagament segur de la reserva.

 

•    Conserveu captures de pantalla de tots els passos de l'oferta publicitària, així com de les dades identificatives de l'empresa i de la compra.

 

•    Un cop iniciada l'estada, els allotjaments turístics han de garantir un servei d'atenció a les persones usuàries durant les 24 hores, així com un servei de recepció, amb indicació dels horaris i les condicions de la prestació del servei.

 

•    En el moment de l'admissió, han de demanar-vos un document identificatiu per inscriure les vostres dades al registre de persones allotjades i han de lliurar-vos la informació dels preus i les característiques corresponents als serveis contractats.

 

•    Si disposeu d'objectes de valor, demaneu informació sobre el servei de caixa forta o consigna i pareu especial atenció a les vostres pertinences en els espais comuns de l'establiment.

 

•    Si l'establiment està a Catalunya i abandoneu l'allotjament abans de la data de finalització de la reserva, poden cobrar-vos fins al 50% del preu total dels serveis que restin per utilitzar.

 

•    En cas de disconformitat amb algun aspecte de la contractació o de l'estada, demaneu el full oficial de reclamació a l'empresa o contacteu-hi per un mitjà que en deixi constància (formulari web, telèfon amb número d'incidència, etc.). Si en el termini de 30 dies no heu obtingut resposta, o bé la resposta no és satisfactòria, contacteu amb el servei públic de consum que us correspongui segons el vostre municipi (per a més informació consulteu l'apartat Consultes i reclamacions).

 

 

 



© Consell Comarcal del Baix Camp| Dr. Ferran 8 | 43202 Reus | Tel. 977 327 155 | Fax 977 321 773