Baix Camp
Mapa web   |   Contacte

Tot el que heu de saber per comprar a les rebaixes d'hivern

IMATGES RELACIONADES
Foto d'arxiu de Consum
Foto d'arxiu de Consum

Agència Catalana del Consum
Agència Catalana del Consum

Logotip del Consell Comarcal del Baix Camp
Logotip del Consell Comarcal del Baix Camp

1 de gener de 2019


El pròxim diumenge 6 de gener, Dia de Reis, acomiadem les festes nadalenques i això significa que en molts establiments ja han donat el tret de sortida al primer període de rebaixes de l'any. Encara que és un hàbit que molts coneixeu, l'Agència Catalana de Consum, a través del Consell Comarcal del Baix Camp, recomana a la ciutadania seguir els següents consells de cara a la campanya perquè planifiqueu les vostres compres i els establiments, per la seva part, compleixin amb la normativa.

    Primer de tot, heu de tenir en compte que les botigues no estan obligades a fer rebaixes. A més, no les heu de confondre amb altres tipus de vendes especials com són:

    • Els saldos: productes a un preu inferior a l'habitual per deteriorament, desperfecte, desús o obsolescència
    • Liquidacions: es duen a terme per esgotar l'existència de determinats productes davant de situacions excepcionals determinades, com ara el tancament d'un establiment

    Pel que fa als preus, heu de comprovar que els articles mostrin l'import que tenien originalment, juntament amb els diners rebaixats, o bé el percentatge de la rebaixa. A més, encara que estiguin rebaixats no han de tenir defectes i han de comptar amb la mateixa qualitat i garantia que les que tenien a preu no rebaixat

      Perquè no tingueu cap sorpresa, les botigues han de complir amb aquests requisits:

      • Si accepten targetes o altres mitjans de pagament de manera habitual, també ho han de fer en període de rebaixes
      • La botiga no té l'obligació d'acceptar canvis si el producte està en perfecte estat
      • En el cas de les botigues en línia, compteu amb un mínim de 14 dies per retornar la vostra compra, excepte productes personalitzats, peribles o que no es puguin reutilitzar per raons d'higiene, entre altres
      • Els catàlegs i les ofertes comercials sí que són vinculants i podeu exigir-ne el compliment
      • Heu de conservar sempre les factures o tiquets de compra fins que s'esgoti la garantia, ja que és el que necessitareu a l'hora de reclamar

      Si no esteu conformes amb el producte, demaneu el full oficial de reclamació a l'empresa o contacteu-hi per un mitjà que en deixi constància (formulari web, telèfon amb número d'incidència, etc.). Si en 30 dies no heu obtingut resposta, o bé la resposta no és satisfactòria, contacteu amb el servei públic de consum que us correspongui segons el vostre municipi. Per a més informació podeu consultar l'apartat de denúncies, queixes i reclamacions de l'Oficina Comarcal de Consum.



        © Consell Comarcal del Baix Camp| Dr. Ferran 8 | 43202 Reus | Tel. 977 327 155 | Fax 977 321 773