Baix Camp
Mapa web   |   Contacte

Com aprofitar les rebaixes a la pujada de gener

IMATGES RELACIONADES
Agència Catalana del Consum
Agència Catalana del Consum

Consum responsable
Consum responsable

Agència Catalana del Consum
Agència Catalana del Consum

Consell Comarcal del Baix Camp
Consell Comarcal del Baix Camp

3 de gener de 2020


El proper Dia de Reis finalitzen les festes nadalenques i molts comerços inicien la coneguda etapa de rebaixes del gener. Per aprofitar el descens dels preus sense caure en compres que puguin fer malbé la butxaca i perquè els establiments compleixin la normativa, el Consell Comarcal del Baix Camp es fa ressò de les recomanacions de l'Agència Catalana del Consum:

  • Recordeu que les botigues no estan obligades a fer rebaixes.
  • Distingiu les rebaixes d'altres tipus de vendes de caràcter especial com saldos o liquidacions.
    • Els saldos són productes amb un preu inferior a l'habitual per deteriorament, desperfecte, desús o obsolescència.
    • Les liquidacions es realitzen per esgotar l'existència de determinats productes davant de situacions concretes, com tancament d'una botiga, canvi de local o realització d'obres.
  • Comproveu que els productes rebaixats mostren el preu original juntament amb el rebaixat, o bé el percentatge de la rebaixa.
  • Els productes rebaixats han de tenir la mateixa qualitat i garantia.
  • Si la botiga accepta targetes o altres mitjans de pagament també ha de fer-ho en període de rebaixes.
  • Informeu-vos sobre la política de canvis per evitar sorpreses. La botiga no té obligació d'acceptar-los si el producte està en perfecte estat.
  • En el cas de les botigues en línia, disposeu d'un període mínim de 14 dies per retornar la vostra compra, excepte en productes personalitzats, peribles, que no es puguin reutilitzar per raons d'higiene, etcètera.
  • Conserveu:
    • Les factures o tiquets de compra fins al final de la garantia, perquè els necessitareu si heu de reclamar.
    • Els catàlegs i les ofertes comercials, perquè són vinculants i podeu exigir-ne el compliment.
  • En cas de disconformitat amb el producte, demaneu el full oficial de reclamació a l'empresa o contacteu-hi per un mitjà que en deixi constància. Si en el termini de 30 dies no heu obtingut resposta, o bé la resposta no és satisfactòria, podeu contactar amb el servei públic de consum que us correspongui segons el vostre municipi.




© Consell Comarcal del Baix Camp| Dr. Ferran 8 | 43202 Reus | Tel. 977 327 155 | Fax 977 321 773