Baix Camp
Mapa web   |   Contacte

L'Oficina de Consum ha gestionat 1.234 expedients des de la declaració de l'estat d'alarma

IMATGES RELACIONADES
Oficina de Consum de Reus i Baix Camp: nous horaris d'atenció a la ciutadania
Oficina de Consum de Reus i Baix Camp: nous horaris d'atenció a la ciutadania

24 de juliol de 2020


Des de la declaració de l'estat d'alarma el passat 14 de març, l'Oficina de Consum de Reus i Baix Camp ha gestionat 1.234 expedients sobre consultes, reclamacions, queixes i denúncies.


Consultes

De les 952 consultes rebudes, 284 han estat per temes relacionats amb la COVID-19. L'Oficina destaca que, des de principis d'any fins al 21 de juliol de 2020, el departament ha rebut 1.283 consultes, una xifra que supera les rebudes al llarg de tot l'any 2019, que van ser 1.270. La mitjana de consultes mensuals de l'any 2019 va ser de 105 i el 2020 és de quasi 200 mensuals, prop del doble. El bloc amb més consultes ha estat el del turisme: 94 de transport aeri per la cancel•lació de vols, 26 en viatges combinats, 15 sobre hotels, 13 en agències de viatges i 11 de transport marítim. L'Oficina també ha rebut 24 consultes sobre ensenyament i 20 sobre gimnasos.

Reclamacions, queixes i denúncies

D'entre les 258 reclamacions rebudes, 91 han estat per afectacions derivades de les mesures preses per fer front a la COVID-19. La majoria d'aquestes reclamacions, 57, han estat relacionades amb l'àmbit dels transports, principalment per afectacions en el transport aeri per la cancel•lació de vols. Pel que fa a queixes, l'Oficina n'ha rebut 10, de les quals 2 han anat relacionades amb la COVID-19 sobre serveis sanitaris. Finalment, les denúncies han estat 14, de les quals 1 ha estat relacionada amb la COVID-19 pel preu dels productes.


Us recordem que el nou horari d'atenció de l'Oficina de Consum de Reus i Baix Camp, en el període comprès entre l'1 de juliol i el 21 de setembre, és el següent:

  • Atenció telefònica: dilluns de 9h a 12h, telèfon 977 327 100.
  • Atenció per correu electrònic: consum@baixcamp.cat
  • Atenció presencial: realitzeu els vostres tràmits preferentment de manera telemàtica. Si no és possible, podeu fer-los de forma presencial dimecres i dijous de 9h a 13h amb cita prèvia. Per demanar cita, cal trucar per telèfon els dilluns de 9h a 12h o escriure un correu electrònic.




© Consell Comarcal del Baix Camp| Dr. Ferran 8 | 43202 Reus | Tel. 977 327 155 | Fax 977 321 773