Baix Camp
Mapa web   |   Contacte

El Consell assessora la clientela del Baix Camp afectada pel concurs de creditors de Dentix

IMATGES RELACIONADES
Imatge d'arxiu
Imatge d'arxiu

14 d'octubre de 2020


El Consell Comarcal del Baix Camp, mitjançant l'Oficina de Consum de Reus i Baix Camp, assessora les persones de la comarca usuàries de Dentix afectades pel concurs de creditors d'aquesta cadena de clíniques dentals. Com a conseqüència de què algunes clíniques poden seguir obertes, però sense estar en disposició de prestar tots els serveis odontològics contractats, l'oficina de consum ofereix recomanacions sobre el procediment a seguir.


Què cal fer si teniu serveis contractats amb Dentix que no us han prestat

Si teniu contractat un tractament dental en les clíniques Dentix i heu pagat la totalitat o una part de l'import del servei sense que us l'hagin prestat completament, us aconsellem que recopileu tota la documentació de què disposeu (publicitat, pressupost, contracte, factures, etc.).


Si l'establiment està obert

  • Reclameu a la clínica dental de manera que en quedi constància, per exemple: amb fulls oficials de reclamació al mateix establiment; per correu electrònic, formulari web, carta o burofax certificats; per telèfon amb número d'incidència, etc.
  • Si en el termini d'1 mes no heu obtingut resposta o bé la resposta no és satisfactòria, i si teniu el domicili a la comarca del Baix Camp, podeu presentar una reclamació a l'Oficina de Consum de Reus i Baix Camp.

Si l'establiment està tancat

  • Si vau finançar el pagament amb un crèdit al consum vinculat a la prestació del servei, dirigiu-vos a l'entitat financera que us ha concedit el préstec per reclamar l'anul·lació dels càrrecs pendents de pagament –ja que s'ha produït un incompliment de contracte– o la devolució de la part ja abonada.
  • Si no atenen la vostra sol·licitud en el termini màxim d'1 mes, i si teniu el domicili a la comarca del Baix Camp, presenteu la reclamació a l'Oficina de Consum de Reus i Baix Camp.

Procediment segons el tipus de pagament dels serveis

  • Si vau pagar amb targeta de crèdit, contacteu amb la vostra entitat financera per informar-vos de la possibilitat d'anul·lar els càrrecs.
  • Si vau pagar el tractament al comptat, heu de reclamar els imports a Dentix, però donat que aquesta empresa ha sol·licitat el concurs de creditors, caldrà esperar a la resolució del procediment judicial.

En tots els casos, és important obtenir l'historial mèdic a la clínica dental pertinent.


Vies de resolució

Des dels organismes públics de consum es tramitarà la reclamació de les persones afectades mitjançant els mecanismes de resolució alternativa de conflictes –la mediació i l'arbitratge de consum–, que són sistemes gratuïts i voluntaris per a ambdues parts, empresa i persones consumidores.


Si cap de les opcions anteriors dona un resultat satisfactori, podeu recórrer a la via judicial. En aquest cas, informeu-vos al Servei d'Orientació Jurídica de la Generalitat, que us tramitarà els beneficis de justícia gratuïta si correspon. També podeu demanar assessorament a una organització de persones consumidores registrada a Catalunya.


Persones afectades del Baix Camp

Les persones afectades amb domicili a la comarca del Baix Camp podeu dirigir-vos a l'Oficina de Consum de Reus i Baix Camp, demanant cita prèvia al telèfon 977327100 o al correu electrònic consum@baixcamp.cat. Les reclamacions poden presentar-se de manera telemàtica a través del web del Consell Comarcal del Baix Camp en aquest enllaç.




© Consell Comarcal del Baix Camp| Dr. Ferran 8 | 43202 Reus | Tel. 977 327 155 | Fax 977 321 773