Baix Camp
Mapa web   |   Contacte

Recomanacions de l'Agència Catalana de Consum per fer compres en línia

IMATGES RELACIONADES
Recomanacions per fer compres online
Recomanacions per fer compres online

17 de novembre de 2021


S'acosta el Black Friday, que enguany cau el dia 26 de novembre del 2021, i l'Oficina de Consum del Consell Comarcal del Baix Camp i l'Agència Catalana de Consum fan ressò de les principals recomanacions a l'hora de realitzar compres i contactes per internet.


  • Compreu preferiblement en llocs web que ja conegueu o dels quals en tingueu bones referències. Verifiqueu que la pàgina contingui la identitat de l'empresa venedora i dades de contacte.
  • Identifiqueu les característiques del producte o servei, el preu i el cost del transport, la forma de pagament i la modalitat de lliurament.
  • Abans de confirmar la compra, vigileu que no hi hagi opcions premarcades que puguin implicar despeses addicionals.
  • Comproveu que el venedor us envia la confirmació de la compra amb la referència de la transacció i conserveu el missatge.
  • En cas d'incidències, guardeu sempre constància de l'error per si heu de reclamar posteriorment càrrecs indeguts.
  • Sempre que no s'indiqui un altre termini, el lliurament del producte o el servei s'ha de fer dins dels 30 dies següents a la realització de la compra.
  • Disposeu d'un període mínim de 14 dies per tornar la compra –el que es coneix com a dret de desistiment–, amb algunes excepcions com és el cas de productes personalitzats o fets a mida, productes peribles com ara aliments o aquells que no es poden reutilitzar per raons d'higiene o serveis que es presten en una data concreta (reserves de vol, entrades per a espectacles, etc.). Llegiu la informació sobre la política de canvis i, davant del dubte, pregunteu.
  • Només us poden cobrar despeses de devolució si us ho van informar en el moment de la compra o si vau triar un sistema de lliurament més costós que l'ordinari.
  • Si us han concedit un crèdit per finançar la compra o la contractació i exerciu el dret de desistiment –és a dir, anul·lació del contracte/devolució del producte–, això implica també la resolució del crèdit sense cap mena de penalització.
  • L'enviament del producte ha de contenir l'adreça de contacte de l'establiment, la factura corresponent, la garantia i el formulari de desistiment.
  • Tingueu en compte que tots els productes que es compren en webs de fora de la Unió Europea estan subjectes al pagament d'IVA i altres drets de duanes. Per tant, abans de fer una compra en línia en una botiga virtual d'un país no comunitari, verifiqueu si els impostos estan inclosos en el preu final, ja que aquests recàrrecs els pot cobrar directament el venedor o posteriorment la companyia que fa l'entrega dels productes.
  • A més, si compreu en botigues virtuals amb seu fora de la Unió Europea i teniu cap problema, la situació podria ser més complexa i difícil de resoldre.
  • En cas de disconformitat, reclameu a l'empresa per un mitjà que en deixi constància (formulari web, telèfon amb número d'incidència, etc.). Si en el termini de 30 dies no heu obtingut resposta, o bé la resposta no és satisfactòria, contacteu amb el servei públic de consum que us correspongui segons el vostre municipi.



© Consell Comarcal del Baix Camp| Dr. Ferran 8 | 43202 Reus | Tel. 977 327 155 | Fax 977 321 773