Baix Camp
Mapa web   |   Contacte

Ampliació del termini per presentar la sol·licitud d'arbitratge de preferents de CX i de BANKIA

IMATGES RELACIONADES
Imatge d'arxiu
Imatge d'arxiu

2 de juliol de 2013


L'Oficina d'Atenció al Consumidor del Consell Comarcal del Baix Camp i l'Agència Catalana del Consum informen als clients de Catalunya Caixa (CX) i de Bankia que hagin contractat participacions preferents, deute subordinat i altres productes híbrids, que s'ha ampliat el termini per presentar la sol·licitud d'arbitratge.

 

En el cas de Bankia, s'ha ampliat el termini fins el 15 de juliol de 2013. Bankia engloba Caja de Ávila, Bancaja, Caja Canarias, Caixa Laietana, Caja Segovia, Caja Rioja i Caja Madrid.

 

Els clients d'aquesta entitat poden consultar més informació a www.consum.cat i al telèfon 91.7911649 (de 9h a 20h).

 

Pel que fa a Catalunya Caixa, les autoritats de consum recorden que aquesta entitat no està adherida al sistema arbitral però que hi ha el compromís amb l'Agència Catalana del Consum d'estudiar cas per cas per determinar els casos en que sí accepta l'arbitratge de consum tenint en compte les circumstàncies personals i la forma en què es va fer el contracte d'acord amb els criteris establerts.

 

Els afectats que no hagin demanat l'arbitratge podran sol·licitar-lo per reclamar la resta de l'import total de la seva inversió inicial en la seva oficina de CX fins al 12 de juliol de 2013.

 

Per a les persones consumidores que ja hagin sol·licitat l'arbitratge, el procediment continuarà el seu curs. Cal recordar que l'arbitratge és voluntari, per tant, no es pot obligar l'entitat a acceptar-lo i que en cas de no acceptació de l'arbitratge per l'entitat, queda oberta la via judicial.

 

És important recordar que el bescanvi obligatori i posterior venda no tanca el dret de l'afectat a reclamar, ja sigui per la via judicial, o en els casos que sigui possible, per l'arbitratge.

 

L'arbitratge és una via gratuïta i voluntària. La sol·licitud per part d'un afectat d'acollir-se a l'arbitratge, en els casos que sigui possible, no tanca la via judicial. Només en el cas i en el moment que l'entitat financera accepti l'arbitratge, l'afectat no pot optar per una altra via.

 

L'afectat per la contractació de qualsevol d'aquest productes té el dret a rebre i estudiar prèviament tota la documentació, abans d'acceptar qualsevol solució proposada.

 



© Consell Comarcal del Baix Camp| Dr. Ferran 8 | 43202 Reus | Tel. 977 327 155 | Fax 977 321 773