El Consell Comarcal del Baix Camp ofereix el servei de retirada, dipòsit, custòdia, i desballestament dels vehicles abandonats i fora d'ús, així com els tràmits administratius associats a aquesta actuació.
El servei es porta a terme a tots aquells municipis que hagin efectuat delegació d'aquest servei al Consell Comarcal del Baix Camp, mitjançant la formalització del corresponent conveni de col·laboració.
Procediment del servei
La retirada, el dipòsit i custòdia, el desballestament i descontaminació i les despeses de gestió les ha d'assumir el propietari/a del vehicle.
Tanmateix, per retirar el vehicle cal que el propietari acrediti que disposa de l'assegurança en vigor i tingui en vigència l'ITV del vehicle. En cas contrari, el vehicle en qüestió no podrà circular pels seus propis mitjans i haurà de ser retirat de la planta, mitjançant una grua legalitzada. La contractació i les despeses d'aquesta grua seran a càrrec exclusiu del/la titular del vehicle.
En cas de no retirada del vehicle
Aquells vehicles que no siguin retirats pel propietari/a seran desballestats i descontaminats un cop hagin transcorregut els terminis establerts. L'empresa encarregada del desballestament i descontaminació emetrà el corresponent certificat, amb el que es tramitarà, a la vegada, la baixa del vehicle a la Direcció General de Trànsit.
La còpia d'aquesta liquidació es trametrà també a l'ajuntament que ha sol·licitat el servei, indicant-li que si el/la titular no assumeix el pagament d'aquesta, procedeixi a reclamar el deute, via constrenyiment, considerant que, actualment, el Consell no té competències recaptadores.
En qualsevol cas, quan no pugui fer-se la notificació al titular del vehicle o una vegada notificat, aquest no satisfaci la liquidació en el termini atorgat, amb independència del cobrament que per via de constrenyiment pugui fer efectiu, l'ajuntament que va sol·licitar el servei haurà de satisfer al Consell Comarcal les despeses meritades i liquidades.