El Consell Comarcal gestiona 77 expedients de vehicles abandonats i/o fora d’ús al Baix Camp durant el 2024
Els Consell Comarcal del Baix Camp ha tramitat un total de 77 expedients relacionats amb vehicles abandonats i/o fora d’ús durant l’any 2024. D’aquests, 65 vehicles han estat desballestats i 12 expedients s’han arxivat, evidenciant una gestió activa per part dels ajuntaments en el control i retirada de vehicles abandonats o fora de circulació.
El municipi amb més expedients gestionats ha estat Cambrils, amb un total de 62 expedients, dels quals 54 van acabar en desballestament i 8 van ser arxivats. Aquesta xifra representa més del 80% del total de vehicles retirats a tota la comarca.
Altres municipis com Alforja (5 expedients), Montbrió del Camp (3), Vinyols i els Arcs (2) i Arbolí, L’Aleixar, Pratdip, Riudecanyes i Riudecols (amb 1 expedient cadascun) també han contribuït a la gestió activa d’aquests casos.
Cal destacar que en gairebé tots els municipis amb expedients oberts s’ha aconseguit un percentatge elevat de desballestament, amb excepcions puntuals com Pratdip, on l’únic expedient ha estat arxivat.
Aquestes dades posen de manifest el compromís creixent dels ajuntaments del Baix Camp amb la sostenibilitat i la seguretat a la via pública, a través de la retirada i correcta gestió dels vehicles abandonats.
L’Ajuntament, mitjançant comunicació al Consell Comarcal, remet la Acta de vehicle abandonat, emesa per la Policia Local o els Mossos d’Esquadra, i sol·licita el servei al Consell Comarcal, qui, un cop comprovat que compleix els requisits inicia l’expedient i posa en marxa el procediment de retirada, dipòsit, custòdia i, si s’escau, desballestament del vehicle.
Els vehicles retirats seran dipositats i custodiats en una planta autoritzada, i no podran ser desballestats fins que no hagi conclòs tota la tramitació administrativa.
