Les persones afectades davant les incidències de cobertura telefònica a Vinyols i els Arcs poden reclamar compensacions
L’Agència Catalana del Consum i el Consell Comarcal del Baix Camp recorden a les persones consumidores quins són els seus drets i quines accions poden emprendre.
Quan es produeixen incidències en els serveis de telecomunicacions (telefonia o internet), les persones usuàries tenen dret a:
- Rebre el servei contractat amb continuïtat i qualitat. Les interrupcions prolongades o repetides poden justificar la reclamació.
- Demanar la devolució de l’import proporcional al temps que el servei no ha estat disponible. Si l’afectació és greu o reiterada, també es poden reclamar danys i perjudicis.
- Sol·licitar la baixa del servei sense penalització, en cas que la companyia no garanteixi les condicions mínimes pactades al contracte.
Què es recomana fer als afectats?
- Contactar amb l’empresa proveïdora del servei. Has de tenir un comprovant de la reclamació, per exemple: full oficial de reclamació segellat per l’empresa, correu electrònic enviat a l’empresa, número de seguiment de la reclamació si s’ha fet per telèfon, carta certificada amb avís de recepció.
- Guardar les proves: captures de pantalla, registres de trucades fallides, contracte del servei, factures, etc.
- L’empresa té fins a 30 dies per contestar. Si la resposta de l’empresa no és satisfactòria o no es rep resposta dins del termini, ja us podeu adreçar a l’oficina de consum.
Si teniu el domicili a la comarca del Baix Camp i voleu realitzar consultes o reclamacions us podeu adreçar a l’Oficina de Consum, situada a la Plaça de la Patacada, baixos (Edifici Campus) 43201 Reus.
📞 Per telèfon: 977 327 100, de dilluns a divendres de 8:30 a 9:30 h
✉️ Per correu electrònic: consum@baixcamp.cat
👥 Presencialment: dilluns, dimecres i dijous de 9:30 a 13:00 h
- Fins les 11:00 h sense cita
- A partir de les 11:00 h amb cita prèvia
📅 Cita prèvia: podeu demanar-la trucant per telèfon o a www.baixcamp.cat