Des de l’Oficina de Consum del Baix Camp i l'Agència Catalana de Consum us volem informar sobre els drets principals de la ciutadania en matèria de consum per tal que pugueu comprar un producte o contactar un servei amb seguretat, en un àmbit aliè a una activitat empresarial o professional.
A Catalunya, però, els drets i les obligacions del Codi de Consum també s’apliquen als treballadors autònoms i les microempreses quan contracten serveis bàsics i de tracte continuat (subscripcions; subministrament d’aigua, llum, gas, etc.).
Alguns dels drets principals que tenim com a consumidors i consumidores són:
Abans de contractar subministraments bàsics:
Les empreses comercialitzadores de llum o de gas no poden fer-vos visites per oferir serveis, excepte que ho demaneu expressament.
Per donar-vos de baixa feu-ho segons digui el vostre contracte (us recomanem fer-ho per escrit per tenir-ne constància).
Aigua:
El subministrament és competència municipal i el municipi el pot encarregar a una concessionària.
Llum:
Gas:
El gas butà que es comercialitza en les bombones tradicionals (quan estan buides pesen més de 9 kg i menys de 20 kg) té el preu regulat per llei. La resta d'envasos tenen el preu que marqui la distribuïdora.
El preu de comercialització inclou el repartiment a domicili fins a la porta d'accés a l'habitatge (també podeu adquirir-les, pel mateix preu, a altres punts com ara estacions de servei).
Revisions obligatòries i manteniment:
Fora d'un establiment comercial
Si voleu realitzar consultes o reclamacions us podeu adreçar a l'Oficina de Consum del Baix Camp, situada a la Plaça de la Patacada, baixos (Edifici Campus) 43201 Reus. Tenim servei d'atenció telefònica tots els dilluns de 9 h a 12 h trucant al 977 327 100, servei d'atenció per correu electrònic a l'adreça consum@baixcamp.cat i atenció presencial els dilluns de 9 h a 12 h, i dimecres i dijous de 9 h a 13 h amb cita prèvia.